Як застрахувати себе від неприємностей та поводитися в ситуації, коли придбане Вами взуття виявиться неякісним?
З настанням осінньо- зимового сезону збільшується кількість скарг на неякісно придбане взуття. Взуття, як відомо, є сезонним товаром. Відповідно Постанови Кабінету Міністрів України від 19.03.1994 року № 172 гарантійні строки на нього встановлюються з початком відповідного сезону. Так для взуття осіннього асортименту гарантійний термін обчислюється з 15 вересня по 15 листопада , зимового асортименту з 15 листопада по 15 березня . Наприклад, якщо споживач придбав взуття осіннього асортименту в серпні і на нього встановлено гарантійний термін 1 місяць, то він буде обчислюватись лише з 15 вересня по 15 листопада.
Якщо протягом гарантійного терміну у придбаному взутті виявлено недоліки, то у відповідності з п.1 Ст. 8 Закону України "Про захист прав споживачів”споживач має право вимагати: а) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; б) пропорційного зменшення ціни; в) відшкодування витрат на усунення недоліків товару;
г) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявного у продавця (виробника),. д) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми; Споживач має право пред'явити одну з вимог, (а,б,в) цієї статті, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу, передбачену підпункти (г,д) цієї статті. Купуючи товар, споживач повинен взяти розрахунковий документ, що підтверджує факт купівлі товару. В разі якщо його видати відмовляються, то раджу товар не купувати. Купуйте там, де Вам видадуть товарний чек чи інший документ, який підтверджує факт купівлі. Згідно П 3 Ст 8 даного Закону вимоги пред'являються на вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або підприємству, що задовольняє ці вимоги, за місцезнаходженням споживача. У відповідності до П.5 даної статті, продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача), зобов'язані прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. У разі, коли під час гарантійного строку необхідно визначити причини втрати якості продукції, продавець (виконавець, виробник) зобов'язаний у триденний строк з дня одержання від споживача письмової згоди, організувати проведення експертизи продукції. Для задоволення претензії по захисту прав рекомендую звертатись до продавця (виробника або підприємства, що задовольняє вимоги споживача,) обов”язково з письмовою заявою.
В разі, якщо Ваші вимоги як споживача не задовольняються, звертайтесь у міську раду до спеціаліста з питань торгівлі, побуту та захисту прав споживачів або телефонуйте за № 5-10-97 Спеціаліст з питань організації торгівлі, побуту та захисту прав споживачів В.Ніколаєв
|